II warmińsko-mazurskie zespołowe zawody programistyczne – 16 lutego 2011

Zawody odbędą się w laboratoriach komputerowych Wydziału Matematyki i Informatyki UWM.
Każdy z zespołów otrzyma 5  zadań, których rozwiązania należy przedstawić w języku Pascal lub C/C++. Każdy zespół będzie miał do dyspozycji 1 komputer i 3 godziny czasu na rozwiązywanie zadań.
Uczestnicy mogą korzystać z przyniesionych przez siebie materiałów: słowników, książek, notatek. Nie można korzystać z kalkulatorów i nośników magnetycznych.
Po zakończeniu zawodów zostaną przedstawione oficjalne wyniki.
Zawody zostaną przeprowadzone przy użyciu automatycznego systemu oceniania. System „Online Judge” będzie przedstawiony zainteresowanym nauczycielom w formie szkolenia.
Zwycięzcy otrzymają dyplomy i upominki.
Zadania dla zespołów zostały opracowane przez pracowników naukowych Wydziału Matematyki i Informatyki.Rejestracja zespołów odbywa się:

  • drogą elektroniczną – e-mail: zawodyinf@matman.uwm.edu.pl
  • listownie – adres: Wydział Matematyki i Informatyki UWM, 10-561 Olsztyn, ul. Żołnierska 14, z dopiskiem „zawody programistyczne”

Zgłoszenie powinno zawierać dane opiekuna i listę zespołów uszeregowanych zgodnie z preferowaną kolejnością.
Informacja o przyjęciu zespołu zostanie przesłana do opiekuna.

  • Zgłoszenie uczestnictwa: do 7 lutego 2011
  • Termin zawodów: 16 luty 2011 (środa) godz.11-15
  • Miejsce: Wydział Matematyki i Informatyki UWM, Olsztyn, ul. Żołnierska 14.
  • Czas trwania: 180 minut

Z powodów technicznych organizatorzy zastrzegają sobie skrócenie okresu rejestracji lub ograniczenie liczby zespołów reprezentujących daną szkołę.

Aktualne informacje o zawodach, wraz ze szczegółowym regulaminem, znajdują się na stronie Wydziału Matematyki i Informatyki UWM: http://wmii.uwm.edu.pl/~zawodyinf

Regulamin II Warmińsko-Mazurskich Zawodów w Programowaniu Zespołowym

1. Cel zawodów
Zawody pozwolą uczestnikom zweryfikować umiejętności programistyczne oraz predyspozycje do zespołowego rozwiązywania problemów.

2. Uczestnictwo w zawodach
2.1. W zawodach biorą udział zespoły składające się z trzech osób – uczniów szkół ponadgimnazjalnych z województwa warmińsko-mazurskiego.
2.2. Zgłoszenia drużyn do zawodów dokonują szkoły. W zgłoszeniu należy podać dane opiekuna i listę zespołów uszeregowanych zgodnie z preferowaną kolejnością.
2.3. W przypadku dużej liczby zgłoszeń organizatorzy dokonają kwalifikacji na podstawie kolejności zgłoszeń oraz miejsca na liście zespołów, zgłoszonych przez szkołę.
2.4. Każdy zespół wyznacza spośród siebie kapitana, który podczas zawodów będzie się kontaktował z organizatorami.

3. Przebieg zawodów
3.1. Zawody trwają 3 godziny. Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego ma prawo przedłużyć czas rozwiązywania zadań w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych trudności.
3.2. Zawody będą przeprowadzane w środowisku sieciowym. Sieć służy do przesyłania rozwiązań oraz do tworzenia wydruków kodu źródłowego. Używanie sieci do innych celów, np. zdalne logowanie, ftp, telnet i inne, jest zakazane i może spowodować dyskwalifikację zespołu.
3.3. Każdy zespół ma do dyspozycji zestaw komputerowy wyposażony w kompilatory Pascala (Turbo Pascal 6, Free Pascal)  oraz C/C++ (Dev C++). Zespoły otrzymają 5 zadań programistycznych, których rozwiązania należy przedstawić w języku Pascal lub C/C++. Zadania będą sformułowane w sposób niezależny od języka programowania i środowiska programistycznego.
3.4. Zawodnicy mogą zgłosić fakt zaistnienia niejasności lub wystąpienia błędu w sformułowaniu zadania. Jeśli sędziowie zawodów uznają, że uwaga jest zasadna, wszystkie zespoły otrzymają stosowne wyjaśnienia.
3.5. Każde rozwiązanie musi się składać z pojedynczego pliku tekstowego z kodem źródłowym w dowolnym z dostępnych języków programowania.
3.6. Uczestnicy mogą korzystać z własnych materiałów: słowników, książek, wydruków programów, notatek. Nie jest dozwolone korzystanie z tekstów zapisanych w formie elektronicznej, z kalkulatorów, telefonów komórkowych, przenośnych komputerów, itp.
3.7. Zawodnikom w czasie zawodów wolno komunikować się jedynie z członkami swojej drużyny oraz wyznaczonym personelem pomocniczym. Każdy kontakt z innymi osobami (w szczególności z zawodnikami innych drużyn lub opiekunem) jest zabroniony pod groźbą dyskwalifikacji. Personel pomocniczy może pomagać uczestnikom w przypadku wystąpienia problemów związanych ze środowiskiem programistycznym, np. wyjaśniając komunikaty o błędach systemowych.
3.8. W trakcie zawodów przez pierwsze 2 godziny są podawane na bieżąco aktualne wyniki, a przez ostatnią godzinę zespoły otrzymują od komisji sędziowskiej tylko informacje, dotyczące własnych rozwiązań.
3.9. Po zakończeniu zawodów zostaną przedstawione oficjalne wyniki.

4. Komisja sędziowska zawodów
4.1. Skład sędziowski i Sędzia Główny jest wyznaczany przez Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego w porozumieniem z Przewodniczącym Komitetu Programowego.
4.2. Skład sędziowski jest upoważniony do zmiany regulaminu w chwili zajścia nieprzewidzianych wypadków. Decyzje składu sędziowskiego są ostateczne i nie podlegają apelacji.
4.3. Sędziowie zawodów są odpowiedzialni za ocenę prawidłowości rozwiązań zadań. Sędzia Główny, konsultując decyzje z pozostałymi sędziami, jest odpowiedzialny za wyłonienie zwycięzców.

5. Kryteria i tryb oceny rozwiązań zadań
5.1. Drużyny przedstawiają sędziom rozwiązania zadań w czasie trwania zawodów.
5.2. Rozwiązania zadań są oceniane przez sędziów na bieżąco. Oceniana jest tylko funkcjonalna poprawność programów. Każde rozwiązanie przedstawione do oceny jest akceptowane lub odrzucane, a drużyna jest powiadamiana o tej ocenie. Przyczyna odrzucenia rozwiązania jest określana jednym z pięciu następujących komunikatów:

  • błąd kompilacji
  • błąd wykonania
  • przekroczony limit czasu
  • błędna odpowiedź
  • niezgodność ze specyfikacją.

5.3. Jeżeli rozwiązanie nie zostanie zaakceptowane, drużyna może przedstawić kolejną wersję rozwiązania.
5.4. Z każdym zadaniem jest związana pewna liczba punktów przyznawana za jego poprawne rozwiązanie. Suma punktów związanych z poprawnie rozwiązanymi zadaniami jest podstawą uszeregowania zespołów. O kolejności drużyn, posiadających tę samą liczbę punktów, decyduje łączny czas rozwiązywania zadań. Za czas rozwiązania zadania przyjmuje się czas, jaki upłynął od początku zawodów do momentu przedstawienia poprawnego rozwiązania, powiększony o karę 20-tu minut za każde przedstawienie błędnego rozwiązania. Łączny czas rozwiązywania zadań jest obliczany tylko na podstawie zaakceptowanych rozwiązań – kara dotycząca nierozwiązanych zadań nie jest dodawana do sumarycznego czasu zespołu.

Autor: PTI OP